
2020/2021
Organizacja przeprowadzenia sprawdzianów kompetencji językowej:
Sprawdzian kompetencji językowych dla kandydatów do oddziałów dwujęzycznych
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klasy dwujęzycznej zobowiązani są do złożenia wraz z wnioskiem odpowiedniej deklaracji na druku znajdującym się na stronie szkoły do 22 czerwca 2020r
Formularz_1_A – sprawdzian kompetencji z języka angielskiego
Formularz_2_N – sprawdzian kompetencji z języka niemieckiego
język angielski
Sprawdzian kompetencji językowych z języka angielskiego przeprowadzany w procesie rekrutacji na rok szkolny 2020/21 do klas pierwszych dwujęzycznych na mocy porozumienia i jest wspólny dla szkół (zał_1)
- 30 czerwca 2020r (wtorek.) o godz. 10:00 i 14.00– I termin (przydział kandydatów do godzin zostanie ogłoszony 26 czerwca na stronie szkoły)
- 30 lipca2020 (czwartek) godz. 10.00 – II termin (którzy nie przystąpili w I terminie)
- sprawdzian trwa 120 minut w formie pisemnej,
- sprawdzian jest oceniany w skali 0-95 punktów;
a) wynik sprawdzianu mnożony jest przez 0,27 i dodawany do pozostałych punktów rekrutacyjnych.
b) w dalszej części rekrutacji do klas dwujęzycznych udział biorą kandydaci, którzy uzyskali co najmniej 35 punktów tj. 35 x 0,27 =9,45 punktów rekrutacyjnych,
c) laureaci konkursu przedmiotowego organizowanego przez KO języka angielskiego są zwolnieni z tego sprawdzianu.
język niemiecki
- 01 lipca 2020r (środa)) o godz. 10.00– I termin
- 28 lipca 2020 (wtorek) o godz. 9.00– II termin (którzy nie przystąpili w I terminie)
- sprawdzian trwa 120min tylko w formie pisemnej
- sprawdzian jest oceniany w skali 0-50 punktów;
a) w dalszej części rekrutacji do klas dwujęzycznych udział biorą kandydaci, którzy uzyskali co najmniej 3 punktów,
b) laureaci konkursu przedmiotowego organizowanego przez KO z języka niemieckiego są zwolnieni z tego sprawdzianu.
Laureaci olimpiad i konkursów przedmiotowych przyjmowani w pierwszej kolejności.
Laureat – osoba, która uzyskała tytuł laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej lub tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 Ustawy o Systemie Oświaty.
Wszystkich laureatów prosimy o dostarczenie kopii zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata wraz z wnioskiem o przyjęcie.
zał_1
Wykaz szkół ponadpodstawowych z oddziałami dwujęzycznymi z językiem angielskim, które zawarły porozumienie w sprawie przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji językowej 2020/2021
w m. st. Warszawie.
1) II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Batorego w Warszawie, ul. Myśliwiecka 6, 00-459 Warszawa,
2) XXX Liceum Ogólnokształcące im. Jana Śniadeckiego w Warszawie, ul. Wolność 1/3, 01-018 Warszawa,
3) XXXIIII Liceum Ogólnokształcące Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika w Warszawie, ul. Bema 76, 01-225 Warszawa,
4) XXXV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bolesława Prusa w Warszawie, ul. Zwycięzców 7/9, 03-936 Warszawa,
5) XXXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Kostki Potockiego, ul. Wiertnicza 26, 02-952 Warszawa,
6) XL Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Żeromskiego w Warszawie, ul. Platynowa 1, 00-808 Warszawa,
7) XLI Liceum Ogólnokształcące im. Joachima Lelewela w Warszawie, ul. Kiwerska 3, 01-682 Warszawa,
8) XCIX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta w Warszawie, ul. Fundamentowa 38/42, 04-036 Warszawa,
9) CXXXVII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Roberta Schumana w Warszawie, ul. Olgierda 35/41, 03-536 Warszawa,
10) CLV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterek Powstania Warszawskiego w Warszawie, ul. Żywnego 25, 02-701 Warszawa,
11) CLVIII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Księżnej Izabeli Czartoryskiej w Warszawie, ul. Szolc-Rogozińskiego 2, 02-777 Warszawa,
12) Technikum Mechatroniczne nr 1, ul. Wiśniowa 56, 02-520 Warszawa.
Wykaz szkół ponadpodstawowych z oddziałami dwujęzycznymi z językiem niemiecki, które zawarły porozumienie w sprawie przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji językowej 2020/2021
w m. st. Warszawie.
1) CLV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterek Powstania Warszawskiego w Warszawie, ul. Żywnego 25, 02-701 Warszawa.
2) XLIX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Johanna Wolfganga Goethego w Warszawie , ul. Fryderyka Joliot-Curie 14, 02-646 Warszawa.
3) XVII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. Frycza Modrzewskiego w Warszawie, ul. Elektoralna 5/7, 00-137 Warszawa.
4) XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Czarnieckiego w Warszawie, ul. Żuromińska 4, 03-341 Warszawa.
ZAKRES MATERIAŁU
z języka angielskiego dla kandydatów do klasy I liceum dwujęzycznego
w cyklu czteroletnim (dla absolwentów szkoły podstawowej)
Zakres materiału wymagany od kandydatów do klasy I opracowany został w oparciu o wymagania egzaminacyjne do egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym (poziom A2/B1 Europejskiego Schemat Opisu Kształcenia Językowego).
Program nauczania liceum dwujęzycznego stanowi kontynuację programu nauczania szkoły podstawowej, jednak od kandydatów wymagane jest wykazanie się opanowaniem w jak najwyższym stopniu sprawności wymienionych w podstawie programowej szkoły podstawowej.
Podczas testu kompetencji sprawdzane będą następujące umiejętności:
- Sprawność rozumienia tekstu czytanego:
- rozumienia ogólnego sensu dłuższych i bardziej złożonych tekstów, również przy pobieżnym czytaniu,
- pełne rozumienie prostego tekstu narracyjnego,
- rozumienie ogólnego sensu tekstu, który zawiera fragmenty niezrozumiałe,
- rozumienie kontekstu sytuacyjnego krótkich tekstów;
- wyszukiwanie żądanej informacji lub szczegółu z częściowo niezrozumiałego tekstu.
- Sprawność pisania:
- formułowanie, w miarę zróżnicowanej pod względem morfosyntaktycznym i leksykalnym, krótkiej wypowiedzi pisemnej,
- prawidłowe stosowanie zasad ortografii i podstaw interpunkcji.
Zakres struktur gramatycznych umożliwiających osiągnięcie i pełną realizację powyższych sprawności:
- Zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasach:
- Simple Present,
- Present Continuous (Progressive),
- Present Perfect,
- Present Perfect Continuous (Progressive),
- Simple Past,
- Past Continuous (Progressive),
- Simple Future
- Zdania w stronie biernej w wyżej wymienionych czasach.
- Zdania w trybie rozkazującym.
- Proste twierdzenia w mowie zależnej.
- Rozkazy/polecenia w mowie zależnej.
- Zdania z podmiotem there np. (there are.., there will be) oraz it (np. It is hard to say)
- Pytania typu Question Tag.
- Okresy warunkowe (typu 0, I, II ).
- Podstawowe konstrukcje z bezokolicznikiem i rzeczownikiem odsłownym (gerund): czasownik + bezokolicznik lub gerund (np. go to do, used to do, enjoy doing); czasownik + dopełnienie + bezokolicznik (np. tell sb. to do, order sb. to do); przymiotnik + bezokolicznik (np. ready to do, too old to do); wyrażenie be going to.
- Czasowniki posiłkowe i modalne (be, have, do, may, must, can, could, will, would, should)
- Czasowniki regularne i nieregularne.
- Najczęściej używane czasowniki typu Phrasal Verb
- Rzeczowniki – regularna i nieregularna liczba mnoga, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, forma dzierżawcza (of i Saxon Genitive),
- Przedimki – podstawowe użycie.
- Przymiotniki – stopniowanie regularne i nieregularne; użycie przymiotników z so i such (np. She’s so bright. She’s such a bright girl.); przymiotniki dzierżawcze (my, your etc.)
- Przysłówki – stopniowanie regularne i nieregularne, użycie too i enough.
- Zaimki – osobowe (I, you etc.); wskazujące (this, that etc.); względne (who, which etc); zwrotne (myself, themselves etc.); nieokreślone (some, any, every, no + złożenia), określniki: much, many, few, a few, each, both, all, none, neither, either, other, another, the other, others.
- Liczebniki – główne i porządkowe.
- Przyimki i wyrażenia przyimkowe do wyrażania czasu, miejsca, sposobu etc. oraz najczęstsze połączenia z czasownikami i przymiotnikami (np. listen to, afraid of).
- Spójniki – and, but, unless, that, until, while, after, before, because, so, although etc.